Zhiliang Zhao

Partition

18/12/21 – 19/02/22

(scroll down for English)

Lulu by X Museum se complace en presentar una exposición individual del artista chino Zhiliang Zhao, radicado en Shanghai.

Una pared divisoria tiene cierto poder. Si bien solo se necesitan unos pocos pasos para penetrar su protección, una partición se vuelve poderosa en su retención y silencio: para el posible intruso, una sugerencia de información oculta, y el intruso, una sensación de privacidad y seguridad. La relación entre un cuerpo, una partición y el espacio que los contiene se forma inmediatamente y permanece en un cambio a medida que cambian de posición.

 Los artistas y su audiencia, negocian de manera similar estas dinámicas de poder. Hacer y exhibir arte es una práctica atractiva aunque reveladora y, por lo tanto, vulnerable. Si la comprensión crea poder, el silencio es una protesta para reclamar el equilibrio. El silencio exige esfuerzo del espectador. Los mosaicos crean tal silencio. Como si al mirar con los ojos entrecerrados, uno encuentra la información en un mosaico a través de su aura y posibilidades; una percepción continúa suspendida, que  finalmente se posa en una respuesta y luego otra.

 El proceso también se manifiesta en los objetos que un artista crea y el potencial inmediato y productivo que se forman con quienes ingresan a ellos. El cuerpo se invoca sin hacer referencia visual. “Stool (doppelgänger pornográfico)” (2021) es una casco de concreto que debajo  contiene el espacio de un taburete de baño de plástico. Si bien el espacio negativo debajo del taburete está conceptualmente abierto para la ocupación, el casco otorga la condición de objeto y el potencial para interacciones físicas. "Don’t Catch Feelings" (2021), una caja de luz hecha de una trampa acrílica para moscas, acecha y presa: su color y luminiscencia atraen y atrapan a los insectos que entran, aterrizan y, con el tiempo, se apoderan de ellos. A menudo tomada en baños y dormitorios, una imagen de un desnudo, no es solo una invitación a ocupar un cuerpo, sino también una copia que se abre a los espacios más íntimos de la vida. La caja de luz extiende, débilmente, una invitación a los cuerpos que se entrometen. Uno se arrodilla, como si caminara alrededor de un división, para recibir una promesa y una recompensa.

 Zhiliang Zhao (n. 1996, Shenzhen, China) vive y trabaja en Shanghai, China. Sus exposiciones recientes incluyen (2021) USB Multi-Port Linking Exhibition, Qiao Space, Shanghai; Rituals in Rituals of the Future II: Cow Bell, Shanghai Himalayas Museum, Shanghai (2020) Meeting Point III: The Unanswered Question, AM Art Space, Shanghai, China; Motionless Capture, Studio Gallery, Shanghai, China; THere, Studio Gallery, Shanghai, China; Pure Beauty, BANK, Shanghai, China; Sanitized Bodies, Helen Lindhurst Fine Arts Gallery, Los Angeles, CA (2019).

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Lulu by X-Museum is pleased to present a solo exhibition of the Chinese, Shanghai-based artist Zhiliang Zhao.

A partition wall has a certain power. While it only takes a few extra steps to penetrate its protection, a partition becomes powerful in its withholding and silence: to the would-be intruder, a suggestion of hidden information, and the intruded upon, a sense of privacy and security. The relationship between a body, a partition, and the space that contains them forms immediately and stays in flux as they change positions.

The artists and their audience similarly negotiate power dynamics. Making and exhibiting art is an alluring yet revealing and hence vulnerable practice. If understanding creates power, silence is a protest to reclaiming an equilibrium. Silence demands effort from the spectator. Mosaics create such silence. As if looking with eyes squinted, one encounters the information on a mosaic via its aura and possibilities; a perception continues to be suspended or finally roosts on one answer or another.

The process also manifests in the objects an artist creates and the immediate and productive potential they form with those who enter them. The body is invoked without being visually referenced. “Stool (pornographic doppelgänger)” (2021) is a concrete caste of the space underneath a plastic bath stool. While the negative space under the stool is conceptually open for occupation, the cast grants it objecthood and a potential for physical interactions. “Don’t Catch Feelings,” (2021), a light-box made of an acrylic fly trap, lurks and preys: its color and luminescence attract and trap insects who enter, land, and over time, take over. Often taken in bathrooms and bedrooms, a nude image is not only an invitation to occupy a body, but also a copy opening to the most intimate spaces of one’s life. The light-box extends, faintly, an invitation to bodies that intrude. One kneels down, as one walks around a partition, for a promise and reward.

 Zhiliang Zhao (b. 1996, Shenzhen, China) lives and works in Shanghai, China. Recent exhibitions include (2021) USB Multi-Port Linking Exhibition, Qiao Space, Shanghai; Rituals in Rituals of the Future II: Cow Bell, Shanghai Himalayas Museum, Shanghai (2020) Meeting Point III: The Unanswered Question, AM Art Space, Shanghai, China; Motionless Capture, Studio Gallery, Shanghai, China; THere, Studio Gallery, Shanghai, China; Pure Beauty, BANK, Shanghai, China; Sanitized Bodies, Helen Lindhurst Fine Arts Gallery, Los Angeles, CA (2019).